29-11-2018 | Kinderen leren 4x meer door spel

Uit onderzoek blijkt dat wanneer kinderen hun hele lichaam kunnen gebruiken en er zoveel mogelijk zintuigen worden ingeschakeld, ze tot vier keer meer onthouden van de inhoud van de les. Vertel je kinderen een verhaal, dan kunnen ze daarvan 10% onthouden. Laat je ze zelf een verhaal uitspelen, dan kunnen ze tot 40% van het verhaal onthouden en begrijpen.

Daarom worden alle lessen van Er op uit! op de volgende wijze opgebouwd. Eerst een verwerking waarbij ze in competitie/spel bezig zijn met elkaar. Daarna zo veel mogelijk zelf de Bijbel induiken of het Bijbelverhaal zelf uitbeelden. De tweede verwerking borduurt altijd voort op wat ze hebben ontdekt in de Bijbeltijd en dat is afwisselend creatief van opzet. Van schilderen, video clips opnemen, een boom bouwen van kranten, maquette maken, proefjes, etc.

Hebreeuws denken

En dit past weer helemaal bij Hebreeuws/Joods denken dat we terugvinden in de Bijbel. Het Hebreeuwse denken stelt dat je God gaat leren kennen als je gaat doen wat Hij zegt. Met andere woorden: God zal zich steeds meer in ons openbaren als we doen wat de Bijbel zegt.

Onderzoek de homepage hoe we de kinderen meenemen in ontdekkend leren. Kijk bij de moestuin, de schepping, spelend leren, vieren van de feesten van God, en letterlijk Er op uit!

Schrijf je hieronder in voor de nieuwsbrief of geef aan dat je een presentatie in jullie gemeente op prijs zou stellen.

Er op uit! heeft het kinderwerkprogramma ontwikkeld bij de 40dagenkalender van Tear. 

Vier prachtige lessen die toewerken naar Pasen, voor zowel de onder- als de bovenbouw.

Ze zijn gratis beschikbaar!

Klik op de afbeelding om naar de site van Tear te gaan en ze te downloaden.

NederlandsEnglish
Naar boven